piątek, 20 grudnia 2013

Ja pierniczę

Pierniczę dziś wieczorem i napierniczyłam już 3 talerze.
Z poprzednich pierniczków tylko okruszki zostały.
Niestety jestem strasznym łasuchem i nic słodkiego w domu nie przetrwa dłużej :) 
Dziś zrobiłam ciasto z podwójnej porcji składników i tym razem zamierzam część ciasteczek zachować do wigilii.

Podam przepis gdyby ktoś chciał skorzystać:

250g mąki 
100g miękkiego masła
1 jajko
125g cukru
przyprawa do piernika
1 kropla olejku migdałowego
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
torebka cukru waniliowego



Ja wrzuciłam wszystkie składniki do robota i on już zrobił resztę za mnie. Ale można oczywiście wszystkie składniki połączyć ręcznie, powykrawać ciasteczka i piec 10 min (wg przepisu - ja piekłam 12 - 13 min) w 200 st.

Przepis zaczerpnęłam z jednego z blogów, ale nie mogłam znaleźć źródła, więc z góry przepraszam, że nie podlinkuję autorki. 
















Od dziś mam wolne w pracy! :)
Aż do 2 stycznia! :)

Miłego weekendu dziewczyny, chociaż wiem, że będzie pracowity  :)


12 komentarzy:

  1. wygladaja smakowicie, ale masz fajnie z tym wolnym...:p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie nadążam z kupowaniem pierników, syn pochłania każda ilość i może on powinien je piec by mniej jeść? :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to jakieś wyjście, ale nie wiem czy zadziała :) Będzie chciał każdego pierniczka sprawdzić czy się dobrze upiekł :)))
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Uwielbiamy z Dominikiem pierniki, a ostatnio wyszło na jaw, że w naszym mieszkaniu mamy jeszcze dwóch innych skrytych piernikożerców :). Nasze koty zaczęły ja zjadać wprost z choinki. Geko robi to bez skrępowania na naszych oczach, a Gruby nieśmiało zlizuję cukier puder i ucieka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja nie mogę! :D Ale macie koty :) Nasza Baletnica nie jada nic słodkiego, więc nie mam konkurencji :)

      Usuń
    2. Nasze są wszystkożerne, ale chyba najbardziej smakuje im groszek konserwowy :D. Potrafią długo i rozpaczliwie śpiewać, żeby dostać chociaż troszkę ;).

      Usuń
  4. No to naprodukowałaś tego trochę...)
    Pozdrawiam! Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co ;) Raz a dobrze :)))
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. O kurczę Kasiu pierniczymy razem:)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...