sobota, 8 listopada 2014

Pyszna zupa z cukinii


Witajcie

Dziś zapraszam Was na pyszną, i bardzo prostą w wykonaniu zupę krem z cukinii. 

Zupę robi się bardzo szybko i naprawdę nie wymaga ona żadnych umiejętności. 

Potrzebne będą:


Cukinia, cebula, czosnek, kostka rosołowa, serek topiony, sól, pieprz.

Cebulę (ja użyłam 2) oraz ząbek czosnku kroję w kostkę i podsmażam w garnku.





Cukinię (ja użyłam 4 małe sztuki) też kroję w kostkę. Wielkość kostki nie ma znaczenia, bo i tak wszystko będzie miksowane.
Bardzo ważne:  Nie obieram cukinii. Po zmiksowaniu ta skórka dodaje zupie uroku :)

Wrzucam cukinię do garnka z cebulą i czosnkiem i całość zalewam wrzącą wodą, tak żeby przykryła warzywa (ja wlałam 1 litr wody) i dwie kostki rosołowe, dzięki czemu otrzymuję bulion.
Doprawiam pieprzem i solą lub vegetą. Z solą radzę ostrożnie, bo kostki rosołowe już są słone.


Całość przykrywam i gotuję 15 min (do czasu aż cukinia będzie miękka).

Po tym czasie odstawiam zupę na parę minut aż lekko przestygnie i miksuję blenderem.


Następnie dodaję serek topiony naturalny lub śmietankowy (jedną lub dwie kostki, takie zwykłe prostokątne) i znowu miksuję wszystko blenderem.


I gotowe  :)
Wlewam do miseczek i podaję z groszkiem ptysiowym lub grzankami.



Ta zupa jest naprawdę wspaniała w smaku i łatwa do zrobienia.
Polecam!

A ja dalej w temacie gwiazdek  :)


Nie są tu jednak na stałe, chociaż bardzo mi się podobają  :)
Trafią gdzie indziej, ale o tym innym razem.


Pozdrawiam cieplutko
Miłego długiego weekendu!

Kasia

18 komentarzy:

  1. Kasiu, gwiazdki na bieżniku i poduszce to już komplet! Ładny:)
    Zupka chyba dobrze smakuje, bo wszystko co z cukinią to ja lubię. Robię nieco inną , ale z tym serem to dobry pomysł. Ja robię z takim serem sos do cannelloni. Też pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszelkie modyfikacje dozwolone i na pewno jest pycha :) Ja czasem dodaję jeszcze mozzarellę i też fajnie smakuje.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Śliczne gwiazdki! A zupka wygląda niezwykle smakowicie!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wygląda i smakuje - polecam :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ta zupka wygląda obłędnie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam,że nigdy nie jadłam zupy z cukinii ale faktycznie nic trudnego. Przepis podobny jak zupa z dyni. Spróbuję na pewno!
    To ten sam bieżnik co kupiłaś? Kasiu wygląda cudownie,jestem zachwycona i zazdroszczę,bo to jest to czego mu brakowało poprzednio. Wyszedł Ci wspaniały komplet :)))
    Miłego dnia kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj kochana, bo warto. A ja znowu nigdy nie jadłam zupy z dyni i też planuję spróbować :)
      Tak, to ten sam bieżnik :)
      Buziaczki

      Usuń
  5. Uwielbiam nieskomplikowane i pyszne przepisy. Kupiłaś mnie tym :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. cukinię bardzo lubię ale nigdy nie pomyślałam o zastosowaniu jej w zupie :)
    głównie dodaję do lecza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spróbuj koniecznie tego przepisu. Zobaczysz, że zrobisz taką zupę szybko i łatwo i wszyscy zjedzą ze smakiem :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. To moje ulubione warzywo . Super przepis. Taki jak lubię prosty i sxybki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trafiłam w Twój gust :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Mniam, wygląda pysznie :) Ostatnio jadłam zupę-krem z dyni i była apetyczna choć się nie spodziewałam. Teraz wykorzystam Twój przepis i spróbuję, bo cukinię ostatnio kupiłam :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) W takim razie smacznego!
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  9. Jami, jami! :) Na pewno spróbuję! :)))
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na cudawiankiumaddy.blogspot.com/... :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Próbuj i smacznego :)
      Oczywiście zajrzę.
      Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...